بلاگ

آموزش طراحی بازی از صفر تا صد برای طراحان: از ایده تا تجربه نهایی بازیکن

(آموزش جامع طراحی بازی | دایموندگیمز) ⸻ مقدمه طراحی بازی (Game Design) یکی از جذابnj;ترین و در عین حال پیچیدهnj;ترین هنرهای عصر دیجیتال است. هر بازی، ترکیبی از داستان، احساس، ریاضیات، روانشنا ...

سیستم پاداش و انگیزه در بازی‌ها: ترکیب روانشناسی و طراحی برای نگه داشتن بازیکن

بازی سازی: سیستم پاداش و انگیزه در دنیای بازیnj;های دیجیتال و فکری، یکی از مهمnj;ترین عوامل موفقیت یک بازی، توانایی آن در جذب و نگه داشتن بازیکن است. اما چه چیزی باعث میnj;شود بازیکن ساعتnj;ها و حت ...

تست و بالانس بازی؛ هنر پنهان پشت تجربه‌ای منصفانه و هیجان‌انگیز در گیم‌دیزاین

فرض کن وارد یه بازی فکری میnj;شی. ده دقیقه اول همهnj;چیز عالیه — معماها منطقیnj;ان، ریتم بازی جذابه، و حس میnj;کنی باهوشی! اما یهnj;هو میnj;رسی به مرحلهnj;ای که هیچ جوره حل نمیnj;شه، یا برعکس، ...

نراتیو دیزاین در بازی‌سازی؛ روایت‌هایی که بازیکن را درگیر می‌کنند

وقتی داستان فقط روایت نیست در دنیای امروز، بازیnj;ها دیگر صرفاً سرگرمی نیستند. آنnj;ها تبدیل به جهانnj;هایی زنده شدهnj;اند که بازیکن در آنnj;ها زندگی میnj;کند، تصمیم میnj;گیرد، شکست میnj;خورد، رشد ...

انستیتو بازی‌سازی دایموندگیمز: مسیر حرفه‌ای شدن در دنیای بازی‌سازی ایران

بازیnj;سازی امروز به یکی از پررشدترین و تأثیرگذارترین صنایع سرگرمی در جهان تبدیل شده است. با افزایش تعداد بازیکنان موبایلی و آنلاین، علاقهnj;مندان به تولید بازیnj;های فکری و معمایی در ایران هم روزبهnj ...

زیبایی‌شناسی بازی‌ها (Aesthetics)؛ جادوی احساسات در طراحی بازی

بازیnj;ها چیزی فراتر از مجموعهnj;ای از قواعد، مکانیکnj;ها و اهداف هستند. چیزی که بازیکن را جذب میnj;کند، نه صرفاً گیمnj;پلی یا سیستمnj;های پیچیده، بلکه تجربه احساسی است که بازی منتقل میnj;کند. این تجر ...

روانشناسی بازیکن و طراحی تجربه در بازی‌ها: راهنمای جامع و عملی

دنیای بازیnj;ها، موفقیت تنها به گرافیک یا داستان محدود نمیnj;شود. یک بازی خوب، تجربهnj;ای روانشناختی طراحی میnj;کند که بازیکن را درگیر و مشغول نگه میnj;دارد. تجربه بازی (Player Experience) شامل ترکیب ...

مکانیک بازی‌ها: راهنمای جامع طراحی و تجربه بازی

مکانیک بازیnj;ها اساس هر تجربه بازی است و ستون فقرات طراحی گیم را تشکیل میnj;دهد. وقتی از بازی حرف میnj;زنیم، آن چیزی که بازیکن بهnj;صورت فعال با آن تعامل دارد، مکانیک است. این ابزارها و قوانین کوچک، ...