بلاگ

آموزش طراحی بازی از صفر تا صد برای طراحان: از ایده تا تجربه نهایی بازیکن

(آموزش جامع طراحی بازی | دایموندگیمز) ⸻ مقدمه طراحی بازی (Game Design) یکی از جذابnj;ترین و در عین حال پیچیدهnj;ترین هنرهای عصر دیجیتال است. هر بازی، ترکیبی از داستان، احساس، ریاضیات، روانشنا ...

روانشناسی بازیکنان در بازی‌های فکری: کدام تیپ شخصیتی هستی؟

 روانشناسی بازیکنان در بازیnj;های فکری: کدام تیپ شخصیتی هستی؟ مقدمه: آیا تا به حال فکر کردهnj;ای چرا بعضی از افراد عاشق حل معما هستند، بعضی دیگر به رقابت و امتیاز گرفتن علاقه دارند و برخی ت ...

بهترین بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۲۵: فهرستی از عناوین برجسته

سال ۲۰۲۵ یکی از پربارترین سالnj;ها برای گیمرها بوده است. تعداد زیادی بازی جدید، از آثار مستقل خلاقانه تا عناوین بزرگ و فرنچایزهای شناختهnj;شده، منتشر شدهnj;اند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. این ...

سیستم پاداش و انگیزه در بازی‌ها: ترکیب روانشناسی و طراحی برای نگه داشتن بازیکن

بازی سازی: سیستم پاداش و انگیزه در دنیای بازیnj;های دیجیتال و فکری، یکی از مهمnj;ترین عوامل موفقیت یک بازی، توانایی آن در جذب و نگه داشتن بازیکن است. اما چه چیزی باعث میnj;شود بازیکن ساعتnj;ها و حت ...

تست و بالانس بازی؛ هنر پنهان پشت تجربه‌ای منصفانه و هیجان‌انگیز در گیم‌دیزاین

فرض کن وارد یه بازی فکری میnj;شی. ده دقیقه اول همهnj;چیز عالیه — معماها منطقیnj;ان، ریتم بازی جذابه، و حس میnj;کنی باهوشی! اما یهnj;هو میnj;رسی به مرحلهnj;ای که هیچ جوره حل نمیnj;شه، یا برعکس، ...

پرونده آنلاین «میراث»: وقتی موسیقی و معما در دایموندگیمز به هم می‌رسند

نغمهnj;ای از گذشته، در دل یک معما در دنیایی که پر از بازیnj;های تکراری است، گاهی یک داستان آرام و در عین حال مرموز میnj;تواند عمیقnj;ترین احساسات ما را بیدار کند. پرونده آنلاین «میراث» ...

نراتیو دیزاین در بازی‌سازی؛ روایت‌هایی که بازیکن را درگیر می‌کنند

وقتی داستان فقط روایت نیست در دنیای امروز، بازیnj;ها دیگر صرفاً سرگرمی نیستند. آنnj;ها تبدیل به جهانnj;هایی زنده شدهnj;اند که بازیکن در آنnj;ها زندگی میnj;کند، تصمیم میnj;گیرد، شکست میnj;خورد، رشد ...

دایموندگیم باکس اولین بردگیم سه بعدی اتاق فراری ایرانی

دایموندگیم باکس؛ تجربه یک اتاق فرار سهnj;بعدی در خانه وقتی صحبت از بازیnj;های فکری و هیجانnj;انگیز میnj;شود، اولین چیزی که به ذهن میnj;رسد اتاق فرار است؛ جایی که باید با همnj;تیمیnj;هایت معماها را ...